СУМСЬКА ОБЛАСТЬ ОТРИМАЛА КОШТИ НА РЕМОНТ ДОРІГ ВІДПОВІДНО ДО ВСТАНОВЛЕНОЇ УРЯДОМ ФОРМУЛИ

Про це повідомила тимчасово виконуюча обов’язки голови облдержадміністрації Ірина КУПРЕЙЧИК

«Сьогодні ми бачимо чимало інформації в ЗМІ, що нібито дуже мало виділено коштів на дороги для Сумщини. Хтось навмисне нагнітає паніку типу «все пропало». Я хочу пояснити, чому Сумська, Чернігівська, Івано-Франківська та інші області отримали менше грошей ніж, наприклад, Київська чи Дніпровська», – прокоментувала ситуацію Ірина Купрейчик.

За словами тимчасово виконуючої обов’язки голови облдержадміністрації, на 2020 рік обсяг субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах Сумської області становить 866,7 млн грн. Ця цифра вираховувалася за відповідною формулою, де основним показником є протяжність мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення. Тому області з меншою кількістю доріг отримали відповідно й менше коштів.

Також Ірина Купрейчик пояснила, чому Сумська облдержадміністрація не погодила з Укравтодором перелік доріг на будівництво та ремонт у 2020 році: «Цей перелік затверджено тільки в 5 областях. Всі інші на розгляді в Укравтодорі. Ми не подали перелік доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності, у населених пунктах Сумської області, що визначили для ремонту. Причина неподання в тому, що Сумщина не має змоги здійснити капітальний ремонт доріг не менше ніж 5 км в кожному районі області. Виділених коштів вистачає на дороги лише в 11 районах з 18. Кого образити? Дороги скрізь погані».

За результатами селекторної наради під головуванням Прем’єр-міністра України Олексія ГОНЧАРУКА, вирішено спрямувати до 80% коштів субвенції на виконання ремонтно-будівельних робіт, до 20% – на експлуатаційне утримання.

Тож відповідно до доведеного за підсумками селекторної наради розподілу, кошти субвенції необхідно спрямувати на: будівництво доріг – 16 млн грн; поточний дрібний ремонт – 216,7 млн грн; ремонт вулиць і доріг комунальної власності в населених пунктах – 173,3 млн грн; будівництво, реконструкцію, капітальний та поточний середній ремонт автомобільних доріг загального користування місцевого значення – 476,7 млн грн. Було складено перелік доріг загального користування місцевого значення, які потребують капітального та поточного середнього ремонту – 57,9 км.

 «Укравтодор наполягає, щоб було здійснено капітальний чи середній ремонт доріг не менше ніж 5 км у кожному районі. В області 18 районів, тож  5х18=90 км дороги, що необхідно відремонтувати. А Сумщині на будівництво, реконструкцію, капітальний та поточний середній ремонт доріг загального користування місцевого значення виділили 476,7 млн грн. Знову вдаємося до арифметики. Середня вартість ремонту одного км дороги – 8- 9 млн грн, тож 90х9=810 млн грн. А у нас лише 476,7 млн. За цю суму ми зможемо відремонтувати по 5 км лише в 11 районах, – розповіла тимчасово виконуюча обов’язки голови облдержадміністрації. – А якщо дати кошти всім 18 районам, то вони відремонтують лише по 3,5 км дороги. А області ще ж є ОТГ, які теж мають право на ці кошти, адже вони теж зі своїх податків наповнюють цей дорожній фонд. Крім того, рішення про ремонт доріг лише в 11-ти районах із 18 не затвердять депутати обласної ради».

Ірина Купрейчик пояснила, що Законом України «Про джерела фінансування дорожнього господарства» кошти регіональних дорожніх фондів розподіляються за напрямками, визначеними обласними радами. А Обласною програмою розвитку автомобільних доріг загального користування місцевого значення на 2020-2023 роки, затвердженою рішенням сесії обласної ради, передбачено, що кошти територіального дорожнього фонду області на ремонт доріг розподіляються пропорційно протяжності мережі доріг у кожному районі. Тож депутати не згодяться обділити 7 районів із 18.

«Учора на нараді із Прем’єр-міністром України Олексієм Гончаруком саме Сумщина підняла це питання. І Прем’єр-міністр з нами погодився. Тому над цим переліком і вимогами Укравтодору треба ще працювати», – наголосила Ірина Купрейчик.