Перелік актуальних питань

 Оновлено 07.05.2019

Який порядок отримання щомісячної допомоги на проживання та оплату житлово-комунальних послуг особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території Країни?

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 505 від 1 жовтня 2014 р., грошова допомога особам, які переміщуються, нараховується з дня звернення за її призначенням на термін не більше 6 місяців. Вказана допомога призначається на сім’ю та виплачується одному представнику (становить 884 грн. на одно непрацездатну особу та 442 грн. на одну працездатну особу). Загальна сума допомоги на сім’ю розраховується як сума розмірів допомоги на кожного члена сім’ї та не може перевищувати 2400 грн.

Для отримання грошової допомоги необхідно звернутись до органу соціального захисту населення за місцем проживання або перебування. Для оформлення зазначеної допомоги необхідно надати пакет документів:

  • документ, що посвідчує особу;
  • заяву;
  • довідки всіх членів сім’ї про взяття на облік переміщених осіб;
  • копія свідоцтва про одруження (за потреби);
  • копії свідоцтв про народження дітей (за потреби);
  • письмова згода довільної форми про виплату грошової допомоги уповноваженому представнику сім’ї від інших членів сім’ї;
  • згода на обробку персональних даних.

Грошова допомога не призначається у разі, коли будь-хто із членів сім’ї має у володінні житлове приміщення, розташоване в регіонах, інших ніж тимчасово окупована територія України, має у володінні 2 або більше транспортних засобів (не враховуються транспортні засоби, отримані на пільгових умовах через уповноважені органи, а також транспортні засоби вітчизняного виробництва, які перебувають в експлуатації більше ніж 10 років з дати випуску, та інші транспортні засоби, що перебувають і експлуатації більше 15 років), будь-хто з членів сім’ї має на депозитному банківському рахунку кошти у сумі, що перевищують 10-кратний розмір прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

Вищезазначені обмеження не стосуються громадян, які доглядають за дітьми до досягнення ними трирічного віку; громадян, які доглядають за дітьми, що потребують догляду протягом часу, визначеного у медичному висновку лікарсько-консультативної комісії, але не більш як до досягнення ними шестирічного віку; громадян, які мають 3 і більше дітей віком до 16 років і доглядають за ними; громадян, які доглядають за інвалідами І групи або дітьми-інвалідами віком до 18 років, або інвалідами І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, або особами, які досягли 80-річного віку; фізичних осіб, які надають соціальні послуги.

 

Чи має право родина учасника АТО на отримання земельної ділянки в м. Суми?


Відповідно до чинного земельного законодавства громадяни (особи без громадянства), юридичні особи та фізичні особи-підприємці мають право власності або оренди земельних ділянок державної або комунальної форм власності.

Громадяни України мають право на безоплатне отримання земельних ділянок відповідно цільового призначення в межах норм безоплатної приватизації (індивідуальне житлове будівництво, садівництво, гаражне будівництво) згідно з положенням статей 116, 118, 121 Земельного кодексу України.

Стосовно учасників АТО Сумським міським головою прийнято рішення про розробку житлового масиву (орієнтовною площею 18 га) для подальшої передачі майбутніх земельних ділянок на безоплатній основі.

Облік громадян зазначеної категорії проводиться департаментом містобудування та земельних відносин Сумської міської ради (вул. Горького, 21, каб. 312) щопонеділка та щовівторка з 9.00 до 17.00.

 

Чому кондитерська продукція «Рошен» реалізується в магазинах  м. Суми  з російським прапором?

 

Управлінням підприємництва та споживчого ринку проводяться обстеження магазинів на території м. Суми. Відповідно до інформації керівника магазину, в торгівельній мережі «Білла», згідно до внутрішніх стандартів, кожний товар оформлюється цінником із зазначенням прапору країни-виробника.

 

На цінниках артикулу цукерок ТМ «Рошен» був прапор Росії тому, що фабрика ТМ «Рошен» є також і в Росії. На момент преревірки, цукерки «Рошен» російського виробництва відсутні.

 

Нагадуємо, що на даний час в торгівельних мережах України, зокрема Сумської області, проводиться акція «Купуй українське – підтримай своїх!», про що повідомлені керівники магазинів. 


До якої черги спадкоємця належать такі суб’єкти, як двоюрідна сестра та двоюрідні онуки, кому належить першочерговість суб’єктів на спадок нерухомого майна?

Відповідно до статті 1258 Цивільного колексу України спадкоємці за законом одержують право на спадкування почергово. Кожна наступна черга спадкоємців за законом одержує право на спадкування у разі відсутності спадкоємців попередньої черги, усунення їх від права на спадкування, неприйняття ними спадщини або відмови від її прийняття.

Відповідно до частини І статті 1265 Цивільного кодексу України у п’яту чергу право на спадкування за законом мають родичі спадкодавця до шостого ступеня спорідненості включно, при чому родичі ближнього ступеня спорідненості усувають від права спадкування родичів подальшого ступеня спорідненості. Двоюрідні брати та сестри, двоюрідні онуки віднесені до п’ятої черги, оскільки вони є родичами четвертого ступення споріднення.

Відповідно до частини ІV статті 1266 Цивільного кодексу України двоюрідні брати та сестри спадкодавця спадкують ту частину спадщини, яка належала б за законом їхнім матері, батькові (тітці, дядькові спадкодавця), якби вони були живими на час відкриття спадщини. У такому випадку відбувається спадкування за правом представлення. Дядько та тітка відповідно до статті 1264 Цивільного кодексу України мають право на спадкування у третю чергу.

При цьому наявність у таких родичів права на спадкування за правом відсутність у них права на спадкування за статтею 1265 Цивільного кодексу України. Тому двоюрідна сестра має право на спадкування як за правом представлення, так і як спадкоємець п’ятої черги, а двоюрідні онуки лише як спадкоємці п’ятої черги.

 

Яким чином можна отримати путівку на санаторно-курортне оздоровлення?

 Пільгові путівки сім’ям з дітьми надає відділ освіти, молоді та спорту районної державної ажміністрації. Кількість путівок до закладів оздоровлення та відпочинку України розподіляються  управлінням у справах сім’ї і молоді Сумської обласної державної адміністрації між районами та містами обласного значення пропорційно чисельності дітей шкільного віку, які мешкають на відповідній території.

         Для отримання такої путівки жителям необхідно звернутися до відділу освіти, молоді та спорту районної державної адміністрації та надати наступні документи:

  1. Заява від батьків.
  2. Свідоцтво про народження дитини.
  3. Довідка про склад сім’ї.
  4. Довідка з місця проживання.
  5. Довідка з місця навчання дитини про те, що дитина в поточному році не забезпечувалася путівкою до закладу оздоровлення та відпочинку за кошти державного та місцевого бюджетів (не враховуючи пришкільні, профільні табори, табори праці та відпочинку).
  6. Копія посвідчення дитини з багатодітної родини.

Витрати на проїзд дітей до закладів оздоровлення та відпочинку здійснюються за рахунок коштів батьків, інших законних представників та інших джерел, не заборонених чинним законодавством.

 

Що таке контактний центр? Як він працює?

 

Центр створено за розпорядженням голови Сумської обласної державної адміністрації від 29.03.2012 № 114-ОД на виконання програми “Удосконалення системи роботи із зверненнями громадян” затвердженої рішенням сесії Сумської обласної ради від 30.03.2012 року.

Сумський обласний контактний центр – державна установа, яка фінансується з державного бюджету. Вона належить до сфери управлінняСумської обласної державної адміністрації та являється суб’єктом Національної системи опрацювання звернень до органів виконавчої влади.

Метою роботи центру є оперативний та ефективний розгляд органами виконавчої влади області звернень, які подаються громадянами за єдиним телефонним номером  та через мережу Інтернет. Основною місією центру є своєчасна і дієва допомога влади жителям області. Візія центру - створення ефективної регіональної системи опрацювання звернень громадян, моніторингу проблем та їх вирішення.

Функції контактного центру:

  • прийом звернень громадян;
  • опрацювання звернень аналітиками та їх розподіл за належністю для реагування серед органів влади відповідно до компетенції;
  • контроль за термінами розгляду та повнотою виконання кожного звернення;
  • зворотній зв’язок із заявниками;
  • аналітичне інформування керівництва області.

Схема роботи центру:

Звернення, що надходять на телефонні номери «гарячої» лінії, отримуються та оформлюються операторами. Далі звернення надходить на розгляд до інстанцій, компетентних у порушених питаннях (звернення надсилаються відповідно до регламенту). Після одержання відповіді, оператори, в якості контроля, здійснюють зворотній зв’язок із заявником для отримання інформації щодо вирішення питання заявника.

Переваги контактного центру:

  • безкоштовні дзвінки зі стаціонарних телефонів  з усієї області;
  • скорочення термінів розгляду звернень з 30 до 5-15 робочих днів;
  • спрощення порядку  звернень людини до влади;
  • налагоджена система зовнішнього контролю за розглядом звернень виконавцями;
  • інтеграція з національною системою опрацювання звернень  громадян;
  • створення електронних історій звернень та архіву;
  • можливість проведення соціальних досліджень та моніторингу проблем;
  • можливість організації прямого спілкування керівників  органів влади з жителями області;
  • сучасне матеріально-технічне забезпечення.

Для більш ефективної роботи Центр аналізує динаміку кількості та структури звернень за територіями та сферами діяльності; своєчасність та результативність розгляду звернень в органах влади області та соціально-економічні проблеми та ефективність заходів влади по їх вирішенню.

Займається інформуванням про ефективність роботи органів влади області по вирішенню звернень громадян та про соціально-економічні проблеми.

 

Коли власники земельних паїв отримають заборговану орендну плату?

 Відповідно до статті 1 Закону України «Про оренду землі», «Оренда землі – це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності». Відповідно до частини 2 статті 21 Закону України «Про оренду землі», розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди.

Відповідно до частини 1 статті 23 Закону України «Про оренду землі», орендна плата за земельні ділянки, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, переглядається за згодою сторін.

Відповідно до статей 24, 32, 35 Закону України «Про оренду землі», договору оренди земельної ділянки (паю), за невиконання або неналежне виконання договору сторони несуть відповідальність відповідно до Закону України та договору. Спори, пов’язані з орендою землі, вирішуються у судовому порядку.

Для власників земельних паїв, орендарем яких є ТОВ «Лотуре-Агро» надано інформацію, що кошти для погашення заборгованості по виплаті орендної плати орендодавцям не перераховані у зв’язку зі зміною керівництва ТОВ «Лотуре-Агро». При їх надходженні кошти за оренду земельних паїв будуть виплачені.

 

 Який встановлено розмір допомоги по догляду за інвалідом ІІ групи?

 Відповідно до Порядку призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.2005 №558, компенсаційна виплата по догляду за особами похилого віку, інвалідами ІІ групи, дітьми-інвалідами надається у розмірі 10% від прожиткового мінімуму.

Якщо догляд здійснює непрацююча особа працездатного віку, розмір компенсації з 01.01.2014 становить 121,80 грн. (10% від прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб). Розмір компенсації особам пенсійного віку, які надають соціальні послуги, з 01.01.2014 становить 94,90 грн. (10% від прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність).

Яким чином та коли жителі Сумської області зможуть отримати спеціальні бюджетні дотації за утримання молодняку великої  рогатої  худоби?

 Відповідно до п.9 Порядку використання сум податку на додану вартість, сплачених переробними підприємствами до спеціального фонду державного бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 березня 2011 р. №246 (зі змінами), Департаментом агропромислового розвитку Сумської обласної державної адміністрації в повному обсязі подано

Міністерству аграрної політики та продовольства України зведені відомості про нарахування сум дотацій за молодняк на відповідні дати.

Міністерством аграрної політики та продовольства України доведено Департаменту агропромислового розвитку Сумської обласної державної адміністрації розподіли бюджетних коштів для виплати дотації за молодняк. На рахунок управління агропромислового розвитку районних державних адміністрацій відкрито асигнування на виплату спеціальної бюджетної дотації фізичним особам за утримання та збереження молодняку великої рогатої худоби до п’ятнадцятимісячного віку.

Перерахування бюджетних коштів на поточні рахунки фізичних осіб, відкриті в банках, можливе після надходження коштів з Державного бюджету на визначені цілі.

 

Який порядок виплати грошового забезпечення військовозобов’язаним під час проходження зборів?

 Статтею 119 «Кодексу законів про працю України» встановлено, що працівникам, які призвані на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, але не більше одного року, гарантується збереження місця роботи, посади і середнього заробітку.

Аналогічну норму містить пункт 11 статті 29 Закону України від 24.03.1992 №2232-12 «Про військовий обов’язок і військову службу» яким визначено, що за призваними на збори військовозобов’язаними на весь період зборів та резервістами на весь час виконання ними обов’язків служби у військовому резерві, включаючи час проїзду до місця їх проведення і назад, зберігається місце роботи, а також займана посада та середня заробітна плата на підприємстві, в установі, організації, організації незалежно від підпорядкування і форм власності.

Пунктом 15 статті 29 Закону України від 25 березня 1992 року №2232-12 «Про військовий обов’язок і військову службу» визначено, що військовозобов’язаним, які на день призову на збори не працюють, на весь період зборів та резервістам з числа непрацюючих на весь термін виконання ними обов’язків служби у військовому резерві, включаючи час проїзду до військової частини і назад, виплачується грошове забезпечення в розмірі мінімальної заробітної плати за рахунок коштів, передбачених у Державному бюджеті України на утримання Міністерства оборони України та інших центральних органів виконавчої влади, які відповідно до закону здійснюють керівництво військовими формуваннями.

 Порядок виправлення помилок у свідоцтві про народження

Відповідно до інформації, наданої головним управлінням юстиції у Сумській області, вирішення питання щодо внесення змін до актового запису про народження, громадянин особисто або через представника може подати заяву про внесення змін до актового запису цивільного стану за формою, наведеною в додатку 1 до Правил внесення змін, до відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем проживання.

При цьому, разом із заявою про внесення змін до актового запису цивільного стану необхідно подати:

  • паспорт або паспортний документ;
  • свідоцтво про державну реєстрацію актів цивільного стану, у яких зазначені неправильні, неповні відомості або відомості, які підлягають зміні та інші документи, необхідні для розгляду заяви та вирішення питання по суті.

На підставі зібраних документів та за наслідками перевірки, відділ державної реєстрації актів цивільного стану складає обґрунтований висновок про внесення змін до актового запису або про відмову цьому.

У разі відмови у внесенні змін до актового запису цивільного стану у висновку чітко вказуються причини відмови та зазначається про можливість його оскарження в судовому порядку.

Зміни до актового запису цивільного стану вносяться відділом державної реєстрації за місцем зберігання відповідного актового запису цивільного стану.

Після внесення змін до актового запису цивільного стану, заявнику для вручення повторно видається або надсилається свідоцтво про державну реєстрацію акту цивільного стану до відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем його проживання. На свідоцтві проставляється штамп «Повторно». Свідоцтво про державну реєстрацію, подане заявником для внесення змін, анулюється та знищується у відповідному порядку.

Відповідно до п. 2.3 правил внесення змін, відділи державної реєстрації актів цивільного стану не мають права відмовити громадянину у прийнятті та розгляді заяви про внесення змін.

Коли та яким чином проводиться заміна водолічильників?

Остання державна метрологічна перевірка водолічильників проводилась у ІІІ кварталі 2011 року. ДП «Сумистандартметрологія» встановлено для всіх типів  квартирних водолічильників міжповірочний інтервал 3 роки. Згідно ст.11.2. Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» водолічильники дозволяється застосовувати лише за умови, якщо вони пройшли державну метрологічну повірку.

Враховуючи вищезазначене, жителям необхідно до ІІІ кварталу 2014 року (або іншого терміну, що відповідає 3-річній давності повірки лічильника) повірити водолічильник. Для цього необхідно звірити показання водолічильника за номерами телефону: 700-156; 700-157 або 700-158 та отримати дозвіл на його розпломбування. Після повірки водолічильника по тими же номерами телефону потрібно викликати представника КП «Міськводоканал» для прийняття їх на абонентський облік. Повірка квартирних водолічильників проводиться за рахунок споживача, оскільки до тарифів на водопостачання та водовідведення не включено виконання зазначеної послуги.

 

Яким чином можливо передати покази водолічильника при відсутності зв’язку з черговими номерами?

Фактичні показання водолічильників необхідно надавати з 10 по 20 число щомісячно на телефонні номери КП «Міськводоканал».

Якщо жителям м. Суми складно додзвонитись в робочий час, то існує можливість повідомити показання водолічильників в неробочий час з 16:30 до 7:00 та у вихідні дні цілодобово на автовідповідач за телефонами: 700-156; 700-157; 700-158, на мобільні номери (тільки для СМС-повідомлень): 0503076193; 0503076397; 0675482078; 0675480175. З червня 2014 року відкрита електронна адреса для показань: Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. .

Який стан укомплектування засобами бронезахисту військовослужбовців Сумського батальйону територіальної оборони, який знаходиться у Луганській області?

На даний час всі військовослужбовці Сумського батальйону територіальної оборони забезпечені необхідним обмундируванням (літня форма одягу) та взуттям, повністю забезпечені речовим майном (матраци, ковдри, постільна білизна), а також оргтехнікою, канцелярськими товарами, іншими матеріальними засобами.

Батальйон не приймає участі в бойових діях та в зоні АТО не перебуває.

З метою забезпечення військовослужбовців засобами індивідуального бронезахисту на сесії Сумської обласної ради 20.06.2014 виділено більше мільйона гривень на матеріально-технічне оснащення батальйону.

Сумська обласна державна адміністрація, районні та місцеві державні адміністрації, волонтери та активісти за рахунок власних та спонсорських коштів сприяють забезпеченню військовослужбовців всім необхідним.

На даний час до місця розміщення батальйону доставлено 10 бронежилетів і проводиться подальша робота по їх закупівлі.

Яким чином люди, що переїхали на тимчасове проживання до Сумської області із зони проведення АТО, можуть отримати матеріальну допомогу?

Надання одноразової матеріальної допомоги за рахунок коштів державного бюджету здійснюється відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання одноразової матеріальної допомоги інвалідам та непрацюючим малозабезпеченим особам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2011 р. №158 (далі – Порядок).

Згідно з пунктами 5 та 8 Порядку допомога надається в разі тривалої хвороби, смерті близьких родичів (одного з подружжя, батьків, дітей), стихійного лиха та інших особливих обставин інвалідам, дітям-інвалідам та непрацюючим малозабезпеченим особам, які отримують пенсію, державну соціальну допомогу відповідно до Законів України «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам» і «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам», якщо розмір таких виплат у місяці, що передує місяцю звернення, не перевищує двох прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність на сьогодні – 1898 гривень). Допомога надається органами соціального захисту населення один раз на рік у розмірі 50% установленого законом прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (474,50 гривні).

Станом на 02.09.2014 року для надання матеріальної допомоги вимушеним переселенцям з Донецької, Луганської областей, АР Крим та міста Севастополь у державному бюджеті, місцевих бюджетах Сумської області та міста Суми не передбачені.

Вимушені переселенці мають право на соціальні допомоги, які були призначені в попередньому місці проживання та отримувались за фактичним місцем проживання. Для переведення допомоги або для отримання різних консультативних послуг необхідно звертатись до управління соціального захисту населення Сумської міської ради (м. Суми, вул. Харківська, 35 – для тих, хто проживає у м. Суми), або до департаменту соціального захисту населення Сумської обласної державної адміністрації (м. Суми,пров. 9 Травня, 2 – для тих, хто переїхав до Сумської області).

Продукти харчування та іншу гуманітарну допомогу можна отримати в Сумській обласній організації Товариства Червоного Хреста України (м. Суми, вул. Холодногірська, 41, телефон 0-(542)-61-15-60). 

Тарифи та норми споживання на газопостачання на літній період 2015 рік, а також опалювальний сезон 2015-2016 р.р.

Взаємовідносини між газопостачальними організаціями та громадянами-споживачами газу регулюються Правилами надання населенню послуг з газопостачання, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.1999. №2246 (далі Правила), згідно х якими розрахунки населення за спожитий природний газ проводяться за показаннями лічильників газу, а у разі їх відсутності – за нормами споживання природного газу за затвердженими роздрібними цінами.

З 1 квітня 2015 р. рішенням Національної комісії, здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) встановлено лише два види роздрібних цін на газ для населення.

Так, постановою НКРЕКП №583 від 03.032015 (набула чинності 01.04.2015р.) затверджено для всіх побутових споживачів природного газу єдину ціну – 7,188 грн. за 1 куб. м.

Для споживачів, які використовують газ для індивідуального опалення житла або комплексного споживання (індивідуальне опалення, приготуванні їжі та/або підігрів води), встановлюється пільгова ціна – 3,6 грн. за 1м3 в опалювальний період (з 1 жовтня по 30 квітня) для спожитого газу в обсязі 200 м3 на місяць. Весь спожитий понад цього ліміту обсяг газу оплачується за єдиною ціною (7,188 грн. за 1 м3).

Споживачі, у яких відсутні лічильники, сплачують за послуги газопостачання відповідно до встановлених державою норм споживання природного газу:

Якщо в квартирі чи приватному будинку встановлено таке газове обладнання

З 1 квітня 2015 р. до 6 травня 2015 р.

З 6 травня 2015 р.

Норма споживання, куб.м на1 особу/місяць

*

За умови споживання газу, грн

Норма споживання, куб.м на1 особу/місяць

*

За умови споживання газу, грн.

Плита газова за наявності гарячого водопостачання

6

43,13

3

21,57

Плита газова без гарячого водопостачання та газового водонагрівача

9

64,69

4,5

32,35

Плита газова і газовий водонагрівач

18

129,38

9

64,70

 * Норми споживання природного газу затверджені Постановою КМУ від 08.0.1996 №619 (зі змінами згідно постанови КМУ від 29.04.2015 р. №27). Плату за одну особу розраховано за цінами, які затверджені Постановою НКРЕКП від 03.03.2015р. №583.

Приклади розрахунку:

1) За грудень 2015 року споживання природного газу в приватному будинку (за наявності лічильника) з газовим котлом дорівнює 320куб.м. Оплата за газ складе:

- 200 куб.м. х 3,6 грн. = 720 грн.

- 120 куб.м. х 7,188 грн. = 862,56 грн.

Разом: 1582,56 грн.

2) За грудень 2015 року споживання природного газу в приватному будинку (за наявності лічильника) лише з електричним котлом дорівнює 65 куб.м. Оплата за газ складе:

- 65 куб.м. х 7,188 грн = 467,22 грн.

Разом: 467,22 грн.

3) За квітень 2015 року в квартирі з газовою плитою і колонкою, без газового лічильника, в якій проживає 3 людини. Оплата за газ складе:

- 18 куб.м. х 3 х 7,188 грн. = 388,15 грн. (При цьому 18 куб.м. – затверджена норма газу).

Разом: 388,15 грн.

Додатково повідомляємо, що про зміну роздрібних цін  на природний газ для населення ПАТ «Сумигаз» інформувало своїх споживачів шляхом розміщення відповідної інформації у засобах масової інформації, на своєму сайті у розділі «Вартість природного газу» та в квитанціях за газ.