НА СУМЩИНІ ВІДКРИЛИ КОНТАКТНИЙ ЦЕНТР СИСТЕМИ БЕЗОПЛАТНОЇ ВТОРИННОЇ ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ

Це другий за рахунком центр в Україні, перший стартував у Чернівцях рік тому, зазначив Міністр юстиції Павло ПЕТРЕНКО під час робочої поїздки до Сумської області 

Робота контактного центру Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Сумській області полягає у наданні безкоштовних юридичних консультацій особам, котрі звертаються на єдиний телефонний номер системи – 0-800-213-103. Це неабиякий плюс для тих, хто проживає у невеликих або територіально віддалених населених пунктах, де відсутні відповідні бюро.

Як зазначив Павло Петренко, держава зробила в роботі системи безоплатної вторинної правової допомоги акцент на максимальному наближенні правових центрів і бюро до українських громадян. Так, три роки тому у країні працювало всього 26 регіональних центрів. Зараз по всій Україні їх діє понад 550.

«Це дало змогу протягом року 600 тисячам громадян звернутися до нас за правовою допомогою. Разом з тим є категорія людей, які з об’єктивних причин не можуть відвідати правові бюро, тому ефективність контактних центрів зрозуміла», – зазначив Міністр під час ознайомлення з роботою сервісу.

За його словами, основне завдання контактного центру – надати первинну консультацію громадянам, котрі звертаються у телефонному режимі. Адже 70% звернень потребують просто роз’яснень людям їхніх прав і можливостей. Далі за статистикою лише 20% осіб, які звернулися на безкоштовну лінію, в подальшому потребують послуг адвокатів. Тобто решта 80% отримують інформацію і правову допомогу відразу телефоном.

З квітня цього року установа у Сумах працювала у тестовому режимі. За цей час на безкоштовну лінію надійшло понад 4 тисячі дзвінків.

Відтепер центр працюватиме в повноцінному режимі. Палітра консультацій надзвичайно широка – починаючи від соціальних сімейних питань, закінчуючи цивільними та земельними.

Як зазначив Павло Петренко, у планах Мін’юсту – відкриття подібних центрів у містах-мільйонниках. Адже українські громадяни першочергово мають отримувати інформацію і захист. Це основні характеристики сильної правової держави, переконаний він.

Голова облдержадміністрації Микола КЛОЧКО відзначив роль Сумщини у проведенні реформ Міністерства юстиції, які покликані зробити якісні і доступні послуги для кожного громадянина

«Те, що люди безкоштовно і оперативно можуть вирішувати більшість своїх питань, звернувшись до центрів, доводить ефективність реформ і позитивних змін у суспільстві», – підкреслив очільник Сумщини.