Запобігання проявам корупції

Контакти
відділу з питань запобігання та виявлення

 корупції Сумської обласної державної адміністрації

Адреса: пл. Незалежності,2, м. Суми, 40030

Телефон: (0542) 78-27-18

       Е-пошта:  Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

Розпорядок роботи: понеділок – четвер – з 8.30 до 17.30;

п’ятниця – з 8.30 до 16.15;

обідня перерва – з 12.15 до 13.00

вихідні дні: субота, неділя.

 

 

До відома представників громадськості!

Запрошуємо охочих долучитися до складу робочої групи з оцінювання корупційних ризиків у діяльності Сумської обласної державної адміністрації – обласної військової адміністрації


Положення про відділ з питань запобігання та виявлення корупції Сумської обласної державної адміністрації

Розпорядження голови Сумської обласної державної адміністрації "Про затвердження Порядку організації роботи з повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами, у Сумській обласній державній адміністрації від 10.08.2020 № 375-ОД"

Розпорядження голови Сумської обласної державної адміністрації від 28.08.2020 № 428-ОД «Про організацію роботи цілодобової  телефонної гарячої лінії «Стоп-корупція»

Цілодобова телефонна гаряча лінія «Стоп корупція»

Контактна інформація про спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції

Нормативно-правова база антикорупційного законодавства

Методичні рекомендації (пам'ятки, інструктажі антикорупційного спрямування)

Антикорупційні програми Сумської ОДА та звіти до них

Плани та звіти про роботу відділу

Графік проведення навчань з питань антикорупційного законодавства 

Акти Сумської ОДА антикорупційного спрямування та звіти до них

Порядок проведення перевірок структурних підрозділів Сумської ОДА, райдержадміністрацій, підприємств, установ, організацій, що перебувають у сфері управління Сумської ОДА з питань дотримання норм антикорупційного законодавства

Розроблення проєкту Антикорупційної програми Сумської обласної державної адміністрації  Сумської обласної військової адмінстрації на 2023-2025 роки

Антикорупційна програма Сумської обласної державної адміністрації – Сумської обласної військової адмінстрації на 2023-2025 роки


Создано 10.08.2020 16:08

КОНФЛІКТ ІНТЕРЕСІВ: 17 ПРОТОКОЛІВ, 12 ПРИПИСІВ, 93 ЗАВЕРШЕНИХ МОНІТОРИНГІВ ЗА І ПІВРІЧЧЯ 2024 РОКУ

Суперечність між обов'язками і приватним інтересом державної посадової особи, за якої її приватні інтереси здатні вплинути на ухвалення тих чи інших рішень в процесі виконання обов'язків чи функцій, часто стає передумовою для серйозних корупційних правопорушень

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) постійно акцентує на неприпустимості виникнення конфлікту інтересів між особами, які знаходяться у родинних, дружніх відносинах, спільно проживають тощо і одночасно працюють в умовах підпорядкування. Закон України «Про запобігання корупції» чітко визначає коло обмежень до спільної роботи таких осіб.

ПОБУДОВА АНТИКОРУПЦІЙНОГО КОМПЛАЄНСУ І ДОБРОЧЕСНОСТІ В БІЗНЕСІ: НАЗК ПРЕЗЕНТУВАЛО НАСТІЛЬНУ КНИГУ

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) презентувало «Настільну книгу з розбудови доброчесної організації», що має стати інструментом для становлення етичного бізнес-середовища в Україні

У заході взяли участь заступник Голови НАЗК Ярослав Любченко, фахівці управління формування політики доброчесності у публічній та приватній сфері Агентства, представники органів влади, бізнес-асоціацій та громадськості.

ПРО ПРОВЕДЕНЕ НАВЧАННЯ НА ТЕМУ «ВИКРИВАЧІ КОРУПЦІЇ»

25 червня 2024 року працівниками відділу з питань запобігання та виявлення корупції Сумської обласної державної адміністрації, з метою формування культури повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції» та на виконання заходів Антикорупційної програми Сумської обласної державної адміністрації – обласної військової адміністрації на 2023-2025 роки, проведено онлайн навчання на тему: «Викривачі корупції. Гарантії їх захисту за законодавством України. Способи подання повідомлень про корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення працівниками облдержадміністрації, райдержадміністрацій, підприємств, установ та організацій, що знаходяться у сфері управління облдержадміністрації та порядок їх розгляду. Робота з Єдиним порталом повідомлень викривачів»

ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ОРГАН/УСТАНОВА ВТРАТИЛИ ДОСТУП ДО ЕЛЕКТРОННОЇ СКРИНЬКИ, ЯКУ ВКАЗУВАЛИ ПІД ЧАС ПІДКЛЮЧЕННЯ ДО ЄДИНОГО ПОРТАЛУ ПОВІДОМЛЕНЬ ВИКРИВАЧІВ?

Авторизований користувач можете самостійно змінити її в Єдиному порталі повідомлень викривачів (далі – Портал), але спершу необхідно створити нову електронну пошту, а потім перейти за гіперпосиланням на Портал (https://id.eppv.nazk.gov.ua/) та авторизуватися за допомогою файлового або апаратного ключа

Після проходження авторизації у верхньому правому куті вікна особистого кабінету необхідно відкрити вкладку «мій профіль» в якій є можливість змінити адресу електронної скриньки.

ПОВНА ПЕРЕВІРКА ДЕКЛАРАЦІЇ: ПЕРЕВІРКА НА НАЯВНІСТЬ КОНФЛІКТУ ІНТЕРЕСІВ

Майже пів тисячі повних перевірок декларацій розпочали уповноважені особи НАЗК з початку 2024 року. Кожна така декларація проходить чотири етапи перевірки: з’ясування достовірності задекларованих відомостей, з’ясування точності оцінки задекларованих активів, перевірку на наявність конфлікту інтересів, ознак незаконного збагачення чи необґрунтованості активів.

Під час третього етапу перевірки – на наявність ознак конфлікту інтересів, уповноважена особа перевіряє дотримання декларантом обмежень щодо одержання подарунків, а також щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності, передбачених статтями 23 та 25 Закону «Про запобігання корупції».

АНАЛІЗУЮЧИ БЛИЗЬКО 2 МЛН ПОДАНИХ ЗА 3 РОКИ ДЕКЛАРАЦІЙ, МИ ВІДІБРАЛИ НАСТУПНІ 3 ТОППОМИЛКИ

У розділі, видатків і правочинів, помилково як видаток зазначити дохід, отриманий від продажу майна. Наприклад, відчужено автомобіль за 150 000 грн. У розділі 14 декларації декларанти зазначають відомості про правочин і здійснений видаток у розмірі 150 000 грн, хоча ця сума є доходом і зазначається у розділі 11 декларації. У полі видатку розділу 14 слід обрати позначку «Не застосовується»

Зазначають вартість об’єкта, набутого в спадщину на власний розсуд, а не на підставі експертної грошової оцінки. Наприклад, декларант отримав у спадщину будинок, оцінка майна не здійснювалась. У декларації він вказує вартість обʼєкта, яку вирахував самостійно. Хоча слід обрати позначку «Не застосовується».

ГОЛОВИ ТА ЧЛЕНИ ЛІКАРСЬКО-КОНСУЛЬТАТИВНИХ КОМІСІЙ (ЛКК) ВІДТЕПЕР НЕ Є ДЕКЛАРАНТАМИ, ЇХ ВИКЛЮЧЕНО З ПЕРЕЛІКУ СУБ’ЄКТІВ, НА ЯКИХ ПОШИРЮЄТЬСЯ ДІЯ ЗУ «ПРО ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ»

4 травня 2024 року набув чинності відповідний Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав військовослужбовців та поліцейських на соціальний захист» № 3621-IX»

Проте, якщо голова або член ЛКК перебуває на іншій посаді, яка зумовлює належність до суб’єктів декларування, то такий посадовець має обов’язок подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до Закону України «Про запобігання корупції».

 

«КРАЩЕ ВЧИТИСЯ НА ЧУЖИХ ПОМИЛКАХ»

Цей вислів доречний і щодо заповнення декларації. Розповідаємо про топпомилки посадовців, декларації яких потрапили на повну перевірку

Декларанти зазначають вартість активу сумою з копійками без коми замість заокруглення. Як правило, це зайві нулі: вартість автомобіля становила 445 365,65 грн, у декларації вказують - 44 536 565, а не заокруглену суму без копійок - 445 366 грн. Або вартість автомобіля становить 100 000,00 грн, а в декларації вказують 10 000 000 грн.

Неправильно вказують валюту грошових активів: залишки на рахунку становили 200 000 грн, а в декларації вказано 200 000 дол. США.

ДРУГИЙ ЕТАП ПОВНОЇ ПЕРЕВІРКИ ДЕКЛАРАЦІЇ: ВИЗНАЧЕННЯ ТОЧНОСТІ ОЦІНКИ ЗАДЕКЛАРОВАНИХ

Мається на увазі відповідність зазначеної в декларації вартості об’єктів декларування відомостям про ринкову вартість аналогічних об’єктів на дату їх набуття. Зокрема, під час цього етапу перевірки в поле зору потрапляють елітні автомобілі, придбані, наприклад, за 149 тис. грн при їх ринковій вартості не менше 1 млн грн

Перевірка на точність оцінки здійснюється щодо задекларованих активів.

НАЗК ПІД ЧАС КООРДИНАЦІЙНОГО ЗАХОДУ ІЗ ПРЕДСТАВНИКАМИ ОВА ПРЕЗЕНТУВАЛО НОВИЙ ПОСІБНИК З УПРАВЛІННЯ КОРУПЦІЙНИМИ РИЗИКАМИ

«Обласні військові адміністрації як органи відповідальні за розвиток регіонів та громад отримали від НАЗК дієвий інструмент, який неодмінно посилить їх обізнаність, а, отже, спроможність в управлінні корупційними ризиками. ОДА є важливою ланкою комунікації між населенням і міською владою. Керівники відповідальні за формування та забезпечення соціального та економічного розвитку громад, тому наявність антикорупційного комплаєнсу може зробити розвиток регіонів ще кращим» – зазначив Голова НАЗК Віктор ПАВЛУЩИК

Результати навчань і тренінгів, які фахівці НАЗК проводили для робочих груп з оцінювання корупційних ризиків в органах влади, у тому числі для ОВА.