Запобігання проявам корупції

Контакти
відділу з питань запобігання та виявлення

 корупції Сумської обласної державної адміністрації

Адреса: пл. Незалежності,2, м. Суми, 40030

Телефон: (0542) 78-27-18

       Е-пошта:  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Розпорядок роботи: понеділок – четвер – з 8.30 до 17.30;

п’ятниця – з 8.30 до 16.15;

обідня перерва – з 12.15 до 13.00

вихідні дні: субота, неділя.

 

 

До відома представників громадськості!

Запрошуємо охочих долучитися до складу робочої групи з оцінювання корупційних ризиків у діяльності Сумської обласної державної адміністрації – обласної військової адміністрації


Положення про відділ з питань запобігання та виявлення корупції Сумської обласної державної адміністрації

Розпорядження голови Сумської обласної державної адміністрації "Про затвердження Порядку організації роботи з повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами, у Сумській обласній державній адміністрації від 10.08.2020 № 375-ОД"

Розпорядження голови Сумської обласної державної адміністрації від 28.08.2020 № 428-ОД «Про організацію роботи цілодобової  телефонної гарячої лінії «Стоп-корупція»

Цілодобова телефонна гаряча лінія «Стоп корупція»

Контактна інформація про спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції

Нормативно-правова база антикорупційного законодавства

Методичні рекомендації (пам'ятки, інструктажі антикорупційного спрямування)

Антикорупційні програми Сумської ОДА та звіти до них

Плани та звіти про роботу відділу

Графік проведення навчань з питань антикорупційного законодавства 

Акти Сумської ОДА антикорупційного спрямування та звіти до них

Порядок проведення перевірок структурних підрозділів Сумської ОДА, райдержадміністрацій, підприємств, установ, організацій, що перебувають у сфері управління Сумської ОДА з питань дотримання норм антикорупційного законодавства

Розроблення проєкту Антикорупційної програми Сумської обласної державної адміністрації  Сумської обласної військової адмінстрації на 2023-2025 роки

Антикорупційна програма Сумської обласної державної адміністрації – Сумської обласної військової адмінстрації на 2023-2025 роки


Создано 10.08.2020 16:08

ПОВНА ПЕРЕВІРКА ДЕКЛАРАЦІЇ: ПЕРЕВІРКА НА НАЯВНІСТЬ КОНФЛІКТУ ІНТЕРЕСІВ

Майже пів тисячі повних перевірок декларацій розпочали уповноважені особи НАЗК з початку 2024 року. Кожна така декларація проходить чотири етапи перевірки: з’ясування достовірності задекларованих відомостей, з’ясування точності оцінки задекларованих активів, перевірку на наявність конфлікту інтересів, ознак незаконного збагачення чи необґрунтованості активів.

Під час третього етапу перевірки – на наявність ознак конфлікту інтересів, уповноважена особа перевіряє дотримання декларантом обмежень щодо одержання подарунків, а також щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності, передбачених статтями 23 та 25 Закону «Про запобігання корупції».

АНАЛІЗУЮЧИ БЛИЗЬКО 2 МЛН ПОДАНИХ ЗА 3 РОКИ ДЕКЛАРАЦІЙ, МИ ВІДІБРАЛИ НАСТУПНІ 3 ТОППОМИЛКИ

У розділі, видатків і правочинів, помилково як видаток зазначити дохід, отриманий від продажу майна. Наприклад, відчужено автомобіль за 150 000 грн. У розділі 14 декларації декларанти зазначають відомості про правочин і здійснений видаток у розмірі 150 000 грн, хоча ця сума є доходом і зазначається у розділі 11 декларації. У полі видатку розділу 14 слід обрати позначку «Не застосовується»

Зазначають вартість об’єкта, набутого в спадщину на власний розсуд, а не на підставі експертної грошової оцінки. Наприклад, декларант отримав у спадщину будинок, оцінка майна не здійснювалась. У декларації він вказує вартість обʼєкта, яку вирахував самостійно. Хоча слід обрати позначку «Не застосовується».

ГОЛОВИ ТА ЧЛЕНИ ЛІКАРСЬКО-КОНСУЛЬТАТИВНИХ КОМІСІЙ (ЛКК) ВІДТЕПЕР НЕ Є ДЕКЛАРАНТАМИ, ЇХ ВИКЛЮЧЕНО З ПЕРЕЛІКУ СУБ’ЄКТІВ, НА ЯКИХ ПОШИРЮЄТЬСЯ ДІЯ ЗУ «ПРО ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ»

4 травня 2024 року набув чинності відповідний Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав військовослужбовців та поліцейських на соціальний захист» № 3621-IX»

Проте, якщо голова або член ЛКК перебуває на іншій посаді, яка зумовлює належність до суб’єктів декларування, то такий посадовець має обов’язок подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до Закону України «Про запобігання корупції».

 

«КРАЩЕ ВЧИТИСЯ НА ЧУЖИХ ПОМИЛКАХ»

Цей вислів доречний і щодо заповнення декларації. Розповідаємо про топпомилки посадовців, декларації яких потрапили на повну перевірку

Декларанти зазначають вартість активу сумою з копійками без коми замість заокруглення. Як правило, це зайві нулі: вартість автомобіля становила 445 365,65 грн, у декларації вказують - 44 536 565, а не заокруглену суму без копійок - 445 366 грн. Або вартість автомобіля становить 100 000,00 грн, а в декларації вказують 10 000 000 грн.

Неправильно вказують валюту грошових активів: залишки на рахунку становили 200 000 грн, а в декларації вказано 200 000 дол. США.

ДРУГИЙ ЕТАП ПОВНОЇ ПЕРЕВІРКИ ДЕКЛАРАЦІЇ: ВИЗНАЧЕННЯ ТОЧНОСТІ ОЦІНКИ ЗАДЕКЛАРОВАНИХ

Мається на увазі відповідність зазначеної в декларації вартості об’єктів декларування відомостям про ринкову вартість аналогічних об’єктів на дату їх набуття. Зокрема, під час цього етапу перевірки в поле зору потрапляють елітні автомобілі, придбані, наприклад, за 149 тис. грн при їх ринковій вартості не менше 1 млн грн

Перевірка на точність оцінки здійснюється щодо задекларованих активів.

НАЗК ПІД ЧАС КООРДИНАЦІЙНОГО ЗАХОДУ ІЗ ПРЕДСТАВНИКАМИ ОВА ПРЕЗЕНТУВАЛО НОВИЙ ПОСІБНИК З УПРАВЛІННЯ КОРУПЦІЙНИМИ РИЗИКАМИ

«Обласні військові адміністрації як органи відповідальні за розвиток регіонів та громад отримали від НАЗК дієвий інструмент, який неодмінно посилить їх обізнаність, а, отже, спроможність в управлінні корупційними ризиками. ОДА є важливою ланкою комунікації між населенням і міською владою. Керівники відповідальні за формування та забезпечення соціального та економічного розвитку громад, тому наявність антикорупційного комплаєнсу може зробити розвиток регіонів ще кращим» – зазначив Голова НАЗК Віктор ПАВЛУЩИК

Результати навчань і тренінгів, які фахівці НАЗК проводили для робочих груп з оцінювання корупційних ризиків в органах влади, у тому числі для ОВА.

НАЗК СПРОСТИЛО ПРОЦЕДУРУ ПІДКЛЮЧЕННЯ ДО ЄДИНОГО ПОРТАЛУ ПОВІДОМЛЕНЬ ВИКРИВАЧІВ ТА ВНЕСЛО ЗМІНИ ДО ПОРЯДКУ ВЕДЕННЯ ПОРТАЛУ

Відтепер листи-звернення про підключення організацій до Порталу  будуть направляти до НАЗК саме центральні органи виконавчої влади, міністерства, інші державні органи, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, а також організації, що не перебувають у підпорядкуванні органів влади

Територіальні органи/підрозділи та підприємства, установи, організації, які перебувають у сфері управління/координації зазначених вище центральних органів, мають направити відповідні документи саме до своїх ЦОВВ/ДО та ОМС, які здійснюють аналіз та облік отриманої інформації, після чого направляють до НАЗК перелік організацій, які необхідно підключити до Порталу.

ПОВНА ПЕРЕВІРКА ДЕКЛАРАЦІЇ: ЗВІРКА З РЕЄСТРАМИ ТА ВСТАНОВЛЕННЯ ДОСТОВІРНОСТІ ДАНИХ

Найцікавішим для суспільства та стресовим для державних службовців є етап проведення повної перевірки декларацій. Особливо актуальним це стало через кардинально новий ризик-орієнтований підхід НАЗК до відбору та перевірки декларацій. Тепер не важливим є рівень посади службовця, а вирішальним є показник ризикованості його декларації

Таким чином НАЗК зможе здійснити перевірку тих категорій декларантів, дістатися до яких раніше було неможливо - це керівники регіональних органів влади і контролю, керівники державних підприємств, голови місцевих рад і районних державних адміністрацій, правоохоронці та інші.

ЩО ВІДБУВАЄТЬСЯ З ВАШОЮ ДЕКЛАРАЦІЮ ПІСЛЯ ЇЇ ПОДАННЯ?

Публічні службовці прозвітували про свої статки за останні три роки (2021-2023), а Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) отримало понад 2 млн декларацій. Що ж НАЗК робитиме з ними далі? Як працює ризик-орієнтований підхід до відбору та перевірок декларацій?

Задача НАЗК - сконцентрувати увагу на перевірках тих декларацій, які містять ознаки незаконного збагачення, необґрунтованих активів, недекларування активів тощо. Саме тому розроблено та впроваджено кардинально новий підхід, який має забезпечити перевірку максимальної кількості поданих декларацій, оптимізувати процес перевірок та підвищити ефективність проведення повних перевірок декларацій.

ОФІС ДОБРОЧЕСНОСТІ НАЗК ВІДТЕПЕР – ЩЕ Й У ТЕЛЕГРАМІ!

Тут ви знайдете більше про антикорупцію, доброчесність та нові можливості навчання, а також:

✔️ анонси навчальних програм і курсів;

✔️ матеріали вебінарів та тренінгів;

✔️ роз`яснення законодавчих норм простими словами;

✔️ усе, що треба знати антикорупційним уповноваженим. І все, що треба знати про них.